
Blogi to jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych, jakie możesz zastosować w swojej firmie.
Są świetni we wprowadzaniu potencjalnych klientów do Twojego lejka sprzedażowego,I pomagają Twojej witrynie uzyskać lepszą pozycję w wyszukiwarkach, takich jak Google.
Podzielmy skuteczność blogów na dwie osobne kategorie, konkretnie SEO i content marketing.
Jak blog może pomóc Twojej firmie ? SEO
SEO oznacza Search Engine Optimization.Oznacza to, że Twoja witryna jest zoptymalizowana pod kątem znalezienia jej przez użytkowników w wyszukiwarkach. Można to zrobić różnymi metodami.
- Słowa kluczowe i frazy kluczowe można włączyć do swojej witryny i tekstu na blogu. Zazwyczaj te słowa kluczowe składają się ze słów lub wyrażeń, których ludzie często szukają w Internecie.
- Gdy ludzie wyszukują te słowa kluczowe, Google lub inne wyszukiwarki pokażą Twoją witrynę docelowym odbiorcom,pozycjonowanie Cię nad innymi stronami internetowymi i umożliwienie Ci bycia widocznym.
- Blog umożliwia dodawanie nowych słów kluczowych do witryny dzięki stale aktualizowanej i unikalnej treści.
- Dzięki temu Twoja witryna będzie świeża i dobrze widoczna w Google. Ponadto zapewnia wiele okazji do łapania potencjalnych klientów, gdy szukają tematów związanych z Twoimi słowami kluczowymi. W rezultacie Twoja witryna jest bardziej widoczna.
- Z biegiem czasu możesz zbudować ogromną bibliotekę treści z tysiącami słów kluczowych, które przyciągają ruch z wyszukiwarek do Twojej witryny i do lejka sprzedaży.
marketingu treści
Najlepszą strategią SEO jest tworzenie atrakcyjnych treści, które Twoi odbiorcy zauważają i na które reagują. Słowa kluczowe są niezbędne, ale treść powinna być wciągająca.
Weź pod uwagę odbiorców, dla których piszesz i postaraj się odpowiedzieć na ich pytania i rozwiązać ich problemy.
Istnieją cztery główne problemy, z którymi często spotykają się osoby czytające bloga:
- Ludzie nie są świadomi, że mają problem:Jeśli ludzie nie są świadomi, że istnieje problem, nie będą zainteresowani rozwiązaniem. Więc nie możemy im pomóc, jeśli nie wiemy, czego chcą!
- Są świadomi swojego problemu.Treść powinna być skierowana do osób, które są świadome swoich problemów i chcą rozwiązań.
- Znają rozwiązanie.Z content marketingiem dążysz do tego powiedziećludziom, co muszą zrobić, aby rozwiązać problemy.
- Aktywnie szukają rozwiązania.Podaj wystarczającą ilość informacji, aby umożliwić ludziom rozwiązanie ich problemów. Pozycjonowanie oferty w celu przyspieszenia i usprawnienia procesu sprawia, że stajesz się bardziej atrakcyjny dla potencjalnych klientów.
Wytyczne dotyczące skutecznych strategii publikowania:
Treść pisemna powinna mieć ponad 1200 słów i zawierać jedno główne wyrażenie kluczowe oraz kilka powiązanych słów kluczowych, również prezentowanych w całym blogu.
W przypadku dłuższych postów filarowych, celuj w ponad 3000 słów.
Posty filarowe są wszechstronne i funkcjonują jako ważniejsze treści, takie jak przewodniki i materiały instruktażowe.
Postaraj się publikować co najmniej dwa razy w miesiącu.Ponadto zobaczysz znacznie zdrowszy zwrot z inwestycji (ROI), jeśli publikujesz cztery lub więcej razy w miesiącu.
Ogólnie rzecz biorąc, blogi są skuteczną strategią budowania bazy klientów. Dobra treść może generować duży ruch.
Te pomysły, w połączeniu z silną strategią SEO, przyniosą wzrost liczby odwiedzających witrynę w mgnieniu oka.