
Pewność siebie w pracy ma wiele zalet. Będziesz mógł łatwiej bronić swoich interesów, być traktowanym poważnie przez kolegów, aw wielu przypadkach poprawisz swoje wyniki.
Jeśli szukasz wskazówek, jak zwiększyć pewność siebie w miejscu pracy, czytaj dalej.
Jak być bardziej pewnym siebie w pracy ? Sprawdź, droga do siebie
Jeśli nie będziesz ostrożny, możesz łatwo wpaść w spiralę negatywnej samooceny, a to może poważnie nadszarpnąć Twoją pewność siebie w pracy.
Chociaż dobrze jest rozważyć swoje wady i zastanowić się, w jaki sposób możesz ulepszyć swoją pracę, upewnij się, że zachowasz to konstruktywne i pomocne.
Kiedy zauważysz, że myślisz negatywnie, zapytaj, czy twoje myśli są rozsądne lub czy nie jesteś dla siebie zbyt surowy.
Podziel się pomysłami ze współpracownikami
Pomysł zabierania głosu i dzielenia się swoimi pomysłami ze współpracownikami może wydawać się onieśmielający, ale im częściej to robisz, tym łatwiej Ci to przychodzi. A kiedy twoi współpracownicy zaczną słuchać i wdrażać twoje pomysły, twoja pewność siebie wzrośnie.
Miej pod ręką kilka początkowych zdań, które pomogą Ci zwiększyć pewność siebie i zacząć. I pamiętaj, że odrzucenie Twojego pomysłu nie jest automatycznie krytyką Ciebie.
Proś o pomoc, kiedy jej potrzebujesz
Nikt nie rodzi się z wrodzoną pewnością siebie. Tak jak w przypadku każdej umiejętności, trzeba ją ćwiczyć i nie ma wstydu prosić kogoś o wskazówki.
Sztuczka polega na znalezieniu mentora – kogoś, kogo szanujesz i podziwiasz – i poproś go o radę i wskazówki. Możesz też wykorzystać je jako inspirację. Pamiętaj tylko o zachowaniu własnej tożsamości.
Pamiętaj: jeśli tego nie czujesz, udawaj, aż ci się uda.
Spójrz na część
Ludzie są przede wszystkim wzrokowcami i słusznie lub nie, wszyscy jesteśmy oceniani na podstawie tego, jak wyglądamy i jak się prezentujemy. Upewniając się, że jesteś elegancko ubrany i wyglądasz profesjonalnie przez cały czas, zwiększasz swoje szanse na poważne traktowanie przez współpracowników.
Pomyśl o swoim stroju do pracy jak o uniformie, a wkrótce nauczysz się kojarzyć zakładanie tego stroju z pewnością siebie.
Uznaj swój własny sukces
Uznanie i posiadanie własnego sukcesu może być trudne, zwłaszcza jeśli nie jest to umiejętność, która przychodzi ci naturalnie. Jest to jednak ważna część poczucia większej pewności siebie w swoich umiejętnościach i osiągnięciach.
Naucz się przyjmować komplementy i pochwały z wdziękiem, zamiast automatycznie je lekceważyć i podważać własne osiągnięcia.
Ucz się na swoich porażkach
Wszyscy mamy słabości i obszary, które musimy poprawić. Nie ma się czego wstydzić, a praca nad słabościami to kluczowy element rozwoju i ewolucji.
Kiedy popełnisz błąd, spójrz na to z bardziej oderwanej perspektywy.
Co dokładnie poszło nie tak? Gdzie była porażka? Co zrobiłbyś inaczej, gdybyś miał ponownie wykonać to zadanie? Odseparowując się od błędu, możesz spojrzeć na niego profesjonalnie i mieć pewność, że nie popełnisz ponownie tego samego błędu.
Końcowe przemyślenia
Rozwijanie większej pewności siebie w pracy ma nie tylko tę zaletę, że czyni cię szczęśliwszym. Może również pomóc Ci cieszyć się bardziej udanymi relacjami w pracy, upewnić się, że Twój głos zostanie wysłuchany, a nawet może zapewnić Ci podwyżkę! Wystarczy kilka prostych zmian, by w krótkim czasie poczuć się pewnie i mieć kontrolę.