
Nakłanianie ludzi do kupowania Twoich produktów lub usług zmieniło się dziś diametralnie. Inaczej niż wcześniej,wiele osób decyduje się na przeprowadzenie odpowiednich badań, przeczytanie recenzji i zasięgnięcie rekomendacji przed podjęciem decyzji. Uznanie wpływu społeczności internetowych stało się dla firm niezbędne.
Społeczności internetowe są doskonałą platformą do edukowania potencjalnych klientów na temat produktów. Pomoże im to podejmować lepsze decyzje. Typowymi przykładami są platformy takie jak G2Crowd i Get App. Zapewniają możliwości uczenia się na podstawie opinii klientów.
Jak zbudować społeczność online dla swojej firmy. Jeśli rozważasz uruchomienie nowej społeczności dla swojego B2B, poświęć trochę czasu na zaplanowanie tego. Niech te wskazówki będą twoim przewodnikiem:
- Zidentyfikuj kluczowych interesariuszy dla swojej społeczności internetowej. Tak jak Twoja organizacja ma swoje struktury, tak samo powinna być Twoja społeczność B2B. Musisz upewnić się, że zadania są przydzielane członkom zespołu.
- Wybierz zespół do zarządzania społecznością.Menedżer społeczności pracuje nad tym, aby wszystko działało płynnie na platformie. Pracują również nad określeniem zmian, które należy wprowadzić w Twoim produkcie, społeczności lub marce.
- Wszyscy pozostali członkowie Twojej organizacji również mogą odgrywać skuteczną rolę w Twojej społeczności. Kierownik ds. marketingu może dostarczać aktualizacje dotyczące Twoich nowych produktów, ich wartości i modyfikacji.
- Kierownik sprzedaży może również zamykać leady sprzedażowe. W ten sposób jednostki mogą się ze sobą łączyć, aby osiągnąć wzrost społeczności.
- Wybierz platformę, z której chcesz korzystać.W zależności od celu społeczności wybierz platformę, z której chcesz korzystać. Istnieją dwa rodzaje platform: Jest taka, która obraca się wokół wspólnych zainteresowań. Drugi ma charakter informacyjny.
- Pierwsza z nich skupia osoby zainteresowane określonym tematem. Badają i łączą się z innymi członkami, aby omawiać problemy w szerszym zakresie.
- Ta ostatnia z kolei stwarza przestrzeń do poszukiwania informacji przez członków społeczności. Pomaga społeczności w wyszukiwaniu Twoich produktów lub usług.
- Zbuduj profil członkostwa. Profil członkostwa da ci dobre wyobrażenie o tym, komu służy twoja społeczność.Kiedy już wiesz, z czego składa się Twoja idealna społeczność, możesz zdecydować, jakie informacje tam umieścić.
- Najlepszym sposobem jest znalezienie szczerej odpowiedzi na pytanie: Komu służy ta społeczność? Następnie pytasz, co oferuje im twoja społeczność.
- Stwórz zasady i przepisy dla swojej społeczności. Każde społeczeństwo bez zasad będzie rodzić anarchię. Ważne jest, aby ustalić zasady i przepisy, aby zapobiegać spamowi, trollom i nadużyciom. Te zasady i przepisy będą kierować rodzajem zachowania na platformie.
- Wytyczne społeczności muszą obejmować następujące kwestie: zachowanie członków i moderatorów, proces składania skarg i rozstrzygania, a także zero tolerancji dla dyskryminacji i nękania.
- Zasady i regulacje powinny zniechęcać uczestników do naruszania prywatności innych osób.Powinien także zapewniać szacunek i uprzejmość. I wreszcie zapewnia sprawiedliwość.
- Buduj zaangażowanie w swojej społeczności. Stwarzaj możliwości angażowania członków społeczności. Nadaj ton społeczności. Na przykład: Utwórz temat na każdy dzień, zadawaj pytania, uczestnicz w dyskusjach i odpowiadaj na pytania.
- Również,musi istnieć skuteczna moderacja, aby poprawić nietoksyczne rozmowy. Zwalczaj toksyczność, zachęcaj do uprzejmości i podkreślaj jakość.
- W ten sposób stwarzasz możliwości interakcji na platformie. Pomaga sprawić, by członkowie Twojej społeczności poczuli się częścią rodziny lub kimś ważniejszym.
Jeśli uruchamiasz nową społeczność, dobrze jest znać powód uruchomienia. Następnie skup się na tym, aby osoby spędzały czas z innymi członkami społeczności. Wkrótce Twoja społeczność będzie się rozwijać!