fbpx

Reklama na Facebooku Poradnik 2023

Table of Contents

Czym są reklamy na Facebooku?

Reklamy na Facebooku w skrócie są to reklamy, które pojawiają się na Facebooku 🙂
Mogą pojawiać się w pionie lub poziomie i zwykle zawierają tytuł, jakiś obraz, czy to zdjęcie, czy film, oraz treść reklamy. Są proste w wykonaniu i nie wymagają dużych nakładów finansowych do ich stworzenia. Reklamy na Facebooku to sposób na promocję swojej firmy, produktu lub usługi na platformie Facebook. Możesz wybrać, komu chcesz pokazywać swoją reklamę i jaki jest cel reklamy (np. chcesz zwiększyć liczbę fanów na swojej stronie, sprzedać produkt lub zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej). Facebook umożliwia również targetowanie reklam do określonej grupy odbiorców, tak aby Twoja reklama była skierowana do osób, które mogą być zainteresowane Twoją ofertą. Możesz zapłacić za reklamy na Facebooku w ramach kampanii reklamowej, w której ustawiasz budżet i określasz, ile chcesz wydać na reklamy.

Czy reklamy na Facebooku mogą pomóc mojej firmie? 

Oczywiście, zanim przejdziemy dalej, pewnie chcesz wiedzieć, czy tworzenie reklam na Facebooku będzie dobre dla Twojej firmy, czy pomoże w pozyskiwaniu nowych klientów a w efekcie w zwiększeniu zysków w przyszłości.

Reklamy na Facebooku są jedną z najbardziej opłacalnych form marketingu, z których możesz skorzystać, ale nadal potrzebujemy budżetu, żeby zacząć. Na początku budżet nie musi być duży — wystarczy 10 zł dziennie. Nikt nie chce wydawać pieniędzy, nie wierząc, że w zamian uzyska zwrot z inwestycji. 

Ogólnie rzecz biorąc, reklamy na Facebooku są świetne dla firm, zwłaszcza małych, ponieważ mogą przynieść wiele korzyści. Należą do nich:

  • Kierowanie na podstawie danych demograficznych. Jest to zdecydowanie największa korzyść z reklam na Facebooku. Facebook zbiera informacje ze stron profili użytkowników i wykorzystuje je do tworzenia docelowych odbiorców reklamy. Z tego powodu reklamy mogą być bardzo precyzyjnie kierowane w zależności od lokalizacji, wieku, płci, zawodu i innych czynników. Większość właścicieli firm chce, aby ich reklamy były jak najbardziej zawężone tak aby ze swoim przekazem trafiać tylko do osób, które mogą być zainteresowani naszą ofertą. Facebook nie tylko na to pozwala, ale wręcz do tego zachęca. 
  • Łatwe śledzenie kampanii
  • Całkowita kontrola nad wydatkami budżetu
  • Łatwa konfiguracja i zarządzanie
  • Mogą być tanie lub bardzo tanie

Czy potrzebuję strony firmowej, aby utworzyć reklamę na Facebooku?

Nie, ale wiąże się to z pewnymi zastrzeżeniami. 

Po pierwsze, chociaż nie potrzebujesz strony firmowej, aby utworzyć reklamę na Facebooku, potrzebujesz profilu prywatnego. Funkcje dostępne na Facebooku, w tym tworzenie reklam, są tak naprawdę przeznaczone tylko dla użytkowników Facebooka. Z tego powodu nie możesz nic robić na Facebooku bez posiadania prywatnego profilu. Facebook zabrania firmom tworzenia profili osobistych, zamiast tego kieruje je na strony Facebooka przeznaczone do celów biznesowych. Najczęściej sprowadza się to do tego, że zakładamy profil prywatny i za jego pomocą tworzymy konto w managerze firmy lub tworzymy fanpage.

Użytkownicy, którzy chcą utworzyć stronę biznesową, muszą również mieć profil osobisty, chyba że chcą przypisać obowiązki administratora strony innemu użytkownikowi Facebooka, który ma profil osobisty. 

A co to ma wspólnego z reklamami? 

Aby utworzyć reklamę, potrzebujesz profilu prywatnego, ale nie musisz mieć skonfigurowanej strony firmowej (fanpage). To jednak ogranicza opcje reklamy. Reklamy utworzone i niepowiązane ze stroną firmową będą mogły:

  • wyświetlać reklamy w prawej kolumnie (nie na urządzeniach mobilnych ani w Aktualnościach)
  • używać tylko jednego obrazu (bez wideo) w formacie reklamy
  • używać jako cel reklamy ruchu, co oznacza, że ​​ludzie mogą być odsyłani tylko do witryny internetowej firmy

Strony na Facebooku nie tylko dają więcej opcji, jeśli chodzi o tworzenie reklam; mogą być również świetnym sposobem na zwiększenie widoczności firm na Facebooku. Zdecydowanie zaleca się, aby firmy rozważające korzystanie z Facebooka najpierw założyły profil osobisty a następnie stronę firmową (fanpage). 

Czy mogę utworzyć reklamę na Facebooku tak, aby osoby, które polubiły moją stronę, nie zobaczyły jej?

Mówiąc o stronach na Facebooku, może się zdarzyć, że masz reklamę, ale nie chcesz, aby osoby, które polubiły Twoją stronę, ją zobaczyły. Być może oferujesz nowym klientom zniżkę, która nie dotyczy obecnych klientów, a może po prostu próbujesz zwiększyć zasięg i bazę klientów. Na szczęście można to zrobić. 

Aby to zrobić, będziesz potrzebować Power Editor, a w Power Editor możesz stworzyć tak zwany Dark Post. Reklama pojawi się na Twojej tablicy tak, jakby była postem na ścianie, ale Twoi obecni odbiorcy nie będą mogli jej zobaczyć. W ustawieniach targetowania reklam wyklucz osoby, które lubią Twoją stronę.

Jaka jest różnica między Facebookiem dla Firm, Menedżerem reklam i Power Editorem?

Czasami osoby, które zaczynają tworzyć reklamę na Facebooku odkrywają, że kończą w Power Editorze lub Menedżerze reklam i zastanawiają się „Gdzie jestem?” i „Co mam tu robić?” Może to być mylące, ale łatwo to zrozumieć, gdy zrozumiesz różne aspekty reklam na Facebooku. 

Facebook for Business to platforma, która nadzoruje wszystkie funkcje marketingowe na Facebooku. Zawiera on zarówno Menedżera reklam, jak i Power Editor, a możesz przejść tutaj, aby zobaczyć pełny przegląd wszystkich swoich kampanii reklamowych na Facebooku. 

Menedżer reklam to opcja, z której skorzystasz, gdy chcesz stworzyć prostą kampanię reklamową. To właśnie tam powstaną reklamy na Facebooku, gdzie możesz zaktualizować swoją kampanię, wybrać cel kampanii i połączyć się z kontem. 

Power Editor to najpotężniejsze narzędzie do tworzenia reklam na Facebooku, ale w rzeczywistości większość osób z niego nie korzysta. Ta aplikacja jest naprawdę przeznaczona do bardzo szczegółowych kampanii marketingowych na Facebooku, które obejmują bardzo skomplikowane reklamy i to w dużej liczbie (80 lub więcej). 

Jakie rodzaje reklam na facebooku mogę tworzyć?

Zależy to od celu wybranego dla kampanii. Celem jest działanie, które mają wykonać użytkownicy po zobaczeniu Twojej reklamy. Rzeczywista reklama i format reklamy, którego użyjesz, będą zależeć od wybranego celu, dlatego ważne jest, aby go rozważyć. Dostępne opcje będą również zależeć od tego, czy tworzysz reklamy w Menedżerze reklam, czy w Power Editorze. 

W Menedżerze reklam możesz tworzyć reklamy, które:

  • Zwiększą liczbę postów na Twojej stronie firmowej w celu zwiększenia zaangażowania
  • Promują całą Twoją stronę na Facebooku
  • Kierują ludzi do Twojej witryny, gdzie będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów, usług lub interakcji Twoja firma
  • Zachęcają więcej osób do zainstalowania Twojej aplikacji
  • Zwiększają zaangażowanie w aplikacji
  • Poszerzają bazę klientów, co jest szczególnie korzystne dla małych lokalnych firm
  • Zwiększają frekwencję na wydarzeniach na Facebooku, takich jak transmisje wideo na żywo
  • Zachęcają więcej osób do oglądania Twoich filmów
  • Promują stworzone przez siebie oferty na Facebooku

Ponieważ Power Editor jest uważany za najpotężniejszy sposób na tworzenie reklam w ramach narzędzi Facebooka (choć czasem wydaje zbyt skomplikowany dla większości, które chcą po prostu tworzyć proste reklamy), oferuje więcej celów dla reklam na Facebooku. Jednak ze względu na złożoność Edytora wiele osób twierdzi, że wiele celów ich nie dotyczy lub Menedżer reklam oferuje te same cele. Cele, na które pozwala Power Editor, to:

  • Kliknięcia prowadzące do witryny
  • Więcej instalacji aplikacji, a także większe zaangażowanie w tych aplikacjach
  • Zwiększona frekwencja na wydarzeniach na Facebooku, takich jak transmisje wideo na żywo
  • Generowanie większej liczby potencjalnych klientów, zwłaszcza dzięki reklamom, które pomogą ludziom wypełniać formularze online
  • Poszerzenie bazy klientów, zwłaszcza o osoby i firmy w okolicy
  • Zwiększona ilość instalacji aplikacji mobilnych i większe zaangażowanie w te aplikacje
  • Większa ekspozycja ofert promowanych na Facebooku
  • Zwiększenie polubień strony na firmowej stronie na Facebooku
  • Zwiększenie zaangażowania w posty na firmowa strona na Facebooku
  • Zwiększenie liczby wyświetleń postów wideo na Facebooku

W zależności od tego, jakie działania chcesz podjąć po obejrzeniu reklamy, możesz połączyć ją z witryną internetową, stroną produktu lub inną stroną na Facebooku. 

Jakich obrazów mogę używać w reklamach na Facebooku?

Większość osób wie, że to obraz reklamy na Facebooku jako pierwszy przyciągnie uwagę użytkownika. I to jest jeden z powodów, dla których wstrzymują się z publikacją postów czy reklam i stają zastanawiają się, który obraz wybrać. 

Oczywiście obraz musi przyciągać uwagę i wyróżniać się spośród wielu obrazów przesyłanych codziennie na Facebooka. Ale oprócz tego Facebook nakłada również ograniczenia na obrazy, które dopuszczają w reklamach. Obrazy stockowe są w porządku, więc nie musisz się martwić o robienie zawsze własnych zdjęć, ale nie mogą one być zastrzeżone prawami autorskimi ani w żaden sposób naruszać praw autorskich. Obrazy nie mogą też przedstawiać przemocy, treści dla dorosłych ani być nielegalne. Pełną listę typów obrazów, których nie można wyświetlać, można znaleźć na stronie www.facebook.com/policies/ads

Oprócz typów obrazów, które mogą i nie mogą być używane, Facebook ma również inne zasady umieszczane w reklamach.

Jak mogę się upewnić, że moja reklama Facebook jest dobrze zaprojektowana?

Oczywiście pierwszą rzeczą, którą chcą zrobić nowe osoby, jest upewnienie się, że ich reklama, od użytych obrazów po ogólny projekt, jest zgodna z zasadami i wytycznymi Facebooka dotyczącymi reklam. Możesz jednak być pewien, że przestrzegając się tylko wszystkich zasad Facebooka, łatwo jest stworzyć dość nudną reklamę. Aby upewnić się, że reklama ma dynamiczny wygląd, który przyciągnie uwagę użytkowników możesz zrobić w swojej reklamie kilka rzeczy:

  • Ludzie lubią wchodzić w interakcje z ludźmi, a nie z produktami. Pokazanie odbiorcom w reklamie sposobów korzystania z produktu i korzyści, jakie ma on do zaoferowania, może być bardzo skuteczne. 
  • Nie przeładuj reklamy tekstem. Świat online jest bardzo wizualny, a użytkownicy lepiej zareagują na obraz niż na dużo tekstu, który będą musieli przeczytać; większość osób tego i tak nie przeczyta.
  • Używaj spójnego motywu podczas wyświetlania wielu reklam. Pomoże to zachować spójność ogólnej strategii marketingowej, czyniąc ją bardziej rozpoznawalną dla użytkowników i wydającą się bardziej naturalną, gdy pojawi się w ich Aktualnościach. 
  • Używaj obrazów o wysokiej rozdzielczości. Nie oznacza to, że musisz zatrudnić profesjonalnego fotografa do swojej reklamy, ale oznacza to, że musisz zwrócić uwagę na rozdzielczość i jakość obrazu. Przewodnik po reklamach na Facebooku, który można znaleźć pod adresem www.facebook.com/business/ads-guide może pomóc w określeniu najlepszego obrazu do wykorzystania w konkretnej reklamie. 
  • Eksperymentuj z różnymi obrazami i tekstem przed uruchomieniem reklamy. Różni się to od testowania różnych reklam, gdy są one już dostępne na rynku (chociaż to też należy zrobić). Ważne jest, aby przed rozpoczęciem wyświetlania reklamy poeksperymentować z różnymi obrazami, tekstem i formatami reklamy. Dzięki temu dowiesz się, jak reklama może wyglądać z różnymi elementami, i rzuci światło na coś, co przeoczyłeś – na przykład jeden obraz wyskakuje ci częściej niż inny. 

Czy reklamy na Facebooku muszą być zatwierdzane i co jest brane pod uwagę?

Absolutnie wszystkie reklamy muszą zostać zatwierdzone. Facebook sprawdzi każdą reklamę umieszczoną w ich witrynie i jeśli będzie ona sprzeczna z którąkolwiek z ich zasad lub wytycznych, nie zatwierdzi jej.

Facebook weźmie pod uwagę:

  • Czy reklama jest zgodna z ich wytycznymi i ograniczeniami. Jeśli np. obraz jest za duży, cała reklama zostanie odrzucona. Oprócz obrazów sprawdzany jest również tekst, kierowanie i pozycjonowanie, dlatego też reklama może nie zostać zatwierdzona. 
  • Reklamy z nieodpowiednimi stronami docelowymi również mogą zostać zwrócone bez zatwierdzenia. Strony docelowe mogą zostać uznane za nieodpowiednie, jeśli nie są w pełni funkcjonalne, jeśli nie pasują do produktu lub usługi promowanej w reklamie lub jeśli sama strona docelowa nie jest zgodna z zasadami reklamowymi Facebooka. 

Facebookowi zwykle zajmuje to od kilku do 24 godzin. Chociaż w niektórych przypadkach może to potrwać dłużej. 

Co mogę zrobić, jeśli moja reklama na facebook nie została zatwierdzona?

Oczywiście edycja reklamy to tak naprawdę jedyna rzecz, którą można zrobić, jeśli reklama została przesłana do Facebooka, ale nie została zatwierdzona. Facebook wysyła ​​e-mail z informacją o zatwierdzeniu lub niezatwierdzeniu reklamy i najczęściej w treści wiadomości jest informacja, dlaczego reklama została odrzucona. Ten e-mail może być bardzo pomocny przy ustalaniu, co należy zmienić w reklamie. Po wprowadzeniu i zapisaniu zmian reklama zostanie ponownie przesłana do sprawdzenia. 

Jeśli nie możesz określić, co należy zmienić w reklamie, lub nie zgadzasz się z tą decyzją, możesz złożyć odwołanie. Facebook ma formularz online, który można znaleźć na www.facebook.com/policies/ads i wypełnić, aby złożyć odwołanie w sprawie reklamy. 

Promowałem już niektóre z moich postów na Facebooku. Czy to reklama na Facebooku?

Promowanie postów to świetny sposób na zwiększenie zainteresowania określonymi treściami, które chcesz umieścić bezpośrednio przed oczami potencjalnych klientów, a promowanie postów można również wykonać w Menedżerze reklam. Jednak promowanie postów tak naprawdę nie jest tworzeniem reklamy na Facebooku, chociaż mają one pewne cechy wspólne. 

Promowanie posta można wykonać, klikając ikonę „Promuj post” znajdującą się pod wszystkimi postami publikowanymi na stronie na Facebooku. Może to działać bardzo skutecznie, gdy zwiększasz zaangażowanie na stronie i poszerzasz grono odbiorców, ponieważ zazwyczaj tylko ułamek osób, które lubią i obserwują Twoją stronę, zobaczy Twoje posty. W rzeczywistości promowanie posta może również sprawić, że post pojawi się ludziom, którzy nawet nie lubią Twojej strony. 

Chociaż należy o nich myśleć oddzielnie od reklam na Facebooku, promowanie postów można również wykonać w Menedżerze reklam, co również zapewnia więcej opcji. Na przykład promowanie postów za pomocą ikony spowoduje, że pojawią się one tylko w Aktualnościach, ale przechodząc przez Menedżera reklam, możesz również wybrać, aby ten post pojawił się w prawej kolumnie na Facebooku. 

Ile kosztują reklamy na Facebooku? Reklamy na Facebook Cena

Tak jak w przypadku każdej innej formy reklamy, jedną z pierwszych rzeczy, które osoby zaczynające reklamować się na Facebooku chcą wiedzieć, jest koszt reklam na Facebooku. Problem polega na tym, że nie ma prawdziwej odpowiedzi na to pytanie. 

Dzieje się tak dlatego, że reklamy na Facebooku opierają się na systemie aukcyjnym; nie ma stałych kosztów. Osoby tworzące reklamy określą, ile są skłonni wydać na reklamę, czyli innymi słowy, ile chcą licytować. Jeśli ktoś nie zdecyduje się na wpisanie swojej kwoty za cel (co jest faktycznie zalecane dla osób, które nie znają reklam), Facebook automatycznie obliczy stawkę na podstawie podanego budżetu i tego, jak długo chcesz wyświetlać reklamę. 

Ważne jest, abyś zrozumiał, że stawki za reklamy na Facebooku są właśnie takie; to oferty, a nie gwarancje. Inni reklamodawcy będą składać te same oferty i nie wiadomo, kiedy Facebook wybierze jedną reklamę zamiast drugiej. Z tego powodu ustalenie, ile będzie kosztować jedna reklama na Facebooku, może być bardzo nieprzewidywalne. 

Jednak każda firma ma pełną kontrolę nad tym, ile wydaje. Gdy ustalisz maksymalne stawki, Twoja reklama nie będzie kosztować więcej niż ta oferta. 

Korzystam z reklam na Facebooku od jakiegoś czasu i nie widzę efektów. Dlaczego to tak działa?

Niestety może istnieć kilka powodów, dla których dana reklama nie działa. Należą do nich:

  • Niewłaściwe podejście. Nikt nie loguje się na Facebooku, aby znaleźć produkt lub dokonać nowego zakupu (no cóż, niektórzy ludzie mogą, ale są w bardzo niewielkiej mniejszości). Jeśli chodzi o reklamy na Facebooku, intencja ma duże znaczenie; a intencją nie powinno być w rzeczywistości sprzedawanie większej liczby produktów ani zdobywanie większej liczby klientów. Zamiast tego intencją powinno być zwiększenie świadomości firmy i marki, a to z kolei pozwoli wygenerować te dodatkowe zyski, których poszukują właściciele firm. 
  • Niewłaściwa grupa docelowa. Facebook pozwala kierować reklamy do odbiorców w sposób, na który inne formy marketingu po prostu nie pozwalają. Ale musisz być w stanie właściwie wykorzystać możliwość kierowania reklam do tych odbiorców. Najlepiej jest zacząć od szerokiego kręgu odbiorców, wybierając wiek, płeć i lokalizację odbiorców, a następnie przejść do węższych odbiorców, takich jak ich zainteresowania.
  • Niewłaściwa oferta. Korzystanie z najniższej możliwej stawki może być dobrym pomysłem na początku, gdy dopiero zaczynasz przygodę z reklamami na Facebooku. Ale im niższa stawka, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że jakakolwiek grupa docelowa je zobaczy. Podczas gdy chcesz mieć możliwość budżetowania wydatków marketingowych, samo wybranie stawki, która im odpowiada i trzymanie się jej prawdopodobnie nie zadziała. Tak jak musisz wypróbować różne obrazy i inny tekst, musisz także wypróbować różne stawki, aby zobaczyć, co przyniesie najwięcej klientów. 

Tylko dlatego, że pierwsza lub dwie reklamy na Facebooku, które wypróbowałeś, nie działały tak, jak chciałeś, nie oznacza, że ​​reklamy na Facebooku nie działają. Aby określić, co jest nie tak należy wypróbować różne elementy w reklamie i Menedżerze reklam. 

Jakie są właściwe cele kampanii reklamowej na Facebooku?

Nigdy nie powinieneś angażować się w żadną kampanię marketingową bez pomysłu ani bez wyznaczenia celu tej kampanii. Dotyczy to również kampanii na Facebooku. Jeszcze przed utworzeniem reklamy musisz zastanowić się, co chcą osiągnąć dzięki swojej kampanii. Niektóre cele reklam na Facebooku mogą obejmować:

  • Zwiększenie ruchu na stronie firmy na Facebooku
  • Zwiększenie zaangażowania na stronie na Facebooku
  • Zwiększenie frekwencji na wydarzeniu, zwłaszcza wydarzeniu na Facebooku, takim jak wideo na żywo lub wydarzenie na żywo
  • Generowanie nowych potencjalnych klientów i przyciąganie nowych klientów
  • widoczności postów, obrazów, filmów i innych treści na Facebooku
  • Zwiększenie zaangażowania obecnych klientów lub potencjalnych potencjalnych klientów na liście e-mailowej

Jakie są cele kampanii reklamowej na Facebooku?

Wiele osób może pomylić swój cel z tym samym, co cel Facebooka, a ponieważ oba mają tak podobne znaczenie, jest to zrozumiały błąd. Jednak oba są różne, ponieważ Facebook w rzeczywistości określa trzy cele kampanii reklamowych. Są to Świadomość, Rozważanie lub Konwersja. Osoby, które znają cel swojej kampanii reklamowej na Facebooku, będą mieli znacznie łatwiejszy wybór celu. 

Gdy celem jest promowanie treści na firmowej stronie na Facebooku lub zwiększenie frekwencji na wydarzeniu, wybranym celem może być Świadomość lub Rozważanie. Jeśli celem jest przyciągnięcie większej liczby klientów do Twojej witryny lub opuszczenie Facebooka, jako cel kampanii warto wybrać Konwersję. 

Czy kieruję reklamy facebook do właściwych odbiorców?

Facebook wyróżnia się na tle innych form reklamy, ponieważ pozwala naprawdę skupić się na jednej grupie docelowej i skierować do nich wiadomość. Jednak chociaż Facebook jest skonfigurowany właśnie do tego, nadal musisz być w stanie go wykorzystać. 

Jeśli grupa odbiorców nie została prawidłowo skonfigurowana, Twoje reklamy będą wyświetlane, ale niekoniecznie odbiorcom, którzy je docenią, będą potrzebować lub chcą Twojego produktu, lub usługi.

Skąd więc wiesz, czy Twoje reklamy docierają do właściwych, czy do niewłaściwych odbiorców?

Możesz się tego dowiedzieć, sprawdzając ocenę trafności wyświetlaną przez Facebook. Jeśli trafność jest zbyt niska, oznacza to, że reklama nie dociera do odpowiednich odbiorców (nie są oni jakoś szczególnie zainteresowani Twoją reklamą).

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych reklam na Facebooku, testowanie ma kluczowe znaczenie. Powinieneś eksperymentować z wieloma różnymi opcjami targetowania, w tym targetowaniem na podstawie zainteresowań, niestandardowymi odbiorcami, kierowaniem według danych demograficznych i grupami podobnych odbiorców. 

Jaka jest różnica między kampanią, zestawem reklam i reklamą?

Aby zapewnić lepszą organizację, Facebook ma trzy różne poziomy kampanii reklamowej. Są to kampania, zestaw reklam i reklama. 

Poziom reklamy można uznać za dolną część piramidy; tutaj zaczną się wszystkie reklamy. W reklamie znajdzie się obraz, tytuł i oczywiście tekst reklamy. Może również zawierać adres URL, grupę docelową i budżet. Umożliwia to utworzenie i wyświetlanie reklamy, ale ten poziom nie pozwala na przetestowanie reklamy bez utworzenia zupełnie innej kampanii. 

W tym miejscu pojawia się poziom zestawu reklam. W ramach zestawu reklam możesz grupować podobne reklamy, co może być bardzo pomocne podczas ich testowania. Tutaj możesz wprowadzić niewielkie zmiany w reklamie bez tworzenia całkowicie nowej reklamy lub całkowicie nowej kampanii reklamowej. Możesz chcieć zmienić treść reklamy, obraz, tytuł lub grupę docelową. Cokolwiek chcesz zmienić w reklamie, możesz to zrobić tutaj na poziomie zestawu reklam.

Poziom kampanii to ogólna organizacja wszystkich zestawów reklam w ramach danego celu na Facebooku. Zestawy reklam dla dowolnej kampanii można przeglądać na tym poziomie i zmieniać w razie potrzeby. 

Jakich ważnych danych nie widzę na Facebooku?

Jedną z najlepszych rzeczy w reklamach na Facebooku jest to, że reklamy mogą być precyzyjnie ukierunkowane; a właściciele firm mogą łatwo zobaczyć, do kogo docierają ich reklamy i jaka jest ich skuteczność. Jednak nie wszystkie dane są widoczne na Facebooku, a te mogą sprawiać wrażenie, że reklama jest skuteczniejsza niż w rzeczywistości. Największe wskaźniki, których nie widać na Facebooku, to te na urządzeniach mobilnych. 

Telefon komórkowy może wydawać się najlepszym sposobem reklamowania się na Facebooku i pod wieloma względami tak jest. Ale może też powodować pewne problemy. Największym z nich jest to, że niepotrzebne kliknięcia są znacznie częstsze w reklamach mobilnych niż na komputerach. Dzieje się tak dlatego, że gdy ktoś siedzi przy komputerze, prawdopodobnie dość precyzyjnie określa, w co klika. Ale użytkownicy urządzeń mobilnych mogą przypadkowo klikać reklamy, ponieważ ich kciuk lub palec przypadkowo je uderzył, dzieci mogą przypadkowo kliknąć reklamę podczas korzystania z telefonu lub urządzenia rodzica, a osoba pod wpływem alkoholu może przypadkowo kliknąć reklamę, która jej nie interesuje. 

Fałszywe lub zduplikowane konta stwarzają ten sam problem, co niechciane kliknięcia, chociaż w inny sposób. Konta te mogą być tworzone przez ludzi z wielu powodów, w tym przez osoby, które chcą angażować się w działania, których nie chcą wyświetlać na swojej stronie profilu osobistego. Podczas korzystania z tych kont ludzie mogą klikać i klikać i klikać reklamę tyle razy, na ile pozwala Facebook, lub używać to tego botów. 

Oba te czynniki mogą być problematyczne, ponieważ zawyżają CTR (współczynnik klikalności), bez faktycznego kierowania większej liczby klientów do witryny. 

Jak działa CTR? Co to jest dobry CTR?

Jak wspomniano wcześniej, CTR oznacza „współczynnik klikalności” dowolnej reklamy. CTR oblicza się, dzieląc liczbę osób, które zobaczyły reklamę, przez liczbę osób, które w nią kliknęły. Ogólnie rzecz biorąc, dobry CTR dla reklamy wynosi od 0,05 do 0,1%. Przekłada się to na około jedno kliknięcie na każde 1000 do 2000 wyświetleń (ile osób zobaczyło reklamę). Gdy reklamy nie są często zmieniane, użytkownicy będą się nimi męczyć, co spowoduje znaczny spadek CTR. Ponadto im wyższy CTR reklamy, tym tańsza będzie reklama. 

Czy powinienem kierować ludzi do mojej witryny, konkretnego postu lub mojej strony na Facebooku?

Możesz myśleć, że już wiesz, dokąd chcesz wysłać użytkowników, ale jest to ważne pytanie, które nadal powinieneś zadać, ponieważ po zastanowieniu się odpowiedź może nie być taka, jak myślałeś na początku. 

Najlepszym sposobem, aby naprawdę poznać odpowiedź na to pytanie, jest przetestowanie różnych reklam i sprawdzenie, która działa najlepiej. Istnieją jednak pewne wskazówki, których możesz użyć, aby wskazać właściwy kierunek. 

Na przykład, jeśli masz produkt i chcesz, aby ludzie szukali więcej informacji na jego temat, dowiedzieli się o nim więcej, a może nawet go kupili, właściwe może być wysłanie ich do Twojej witryny. Ale jeśli chcesz opowiedzieć historię, która może zaangażować więcej użytkowników Facebooka, możesz wysłać ich bezpośrednio na swoją oś czasu. 

Oczywiście oprócz tego, co chcesz aby ludzie widzieli, powinieneś również rozważyć, czego nie chcesz, aby widzieli. Na przykład, jeśli Twoja witryna mobilna obecnie nie działa, nie chcesz odsyłać tam użytkowników mobilnych. A jeśli Twoja strona na Facebooku nie zawiera wielu treści, z których jesteś naprawdę dumny, możesz też nie chcieć wysyłać tam ludzi, dopóki nie będziesz miał szansy na jej poprawienie. Musisz wziąć wszystko pod uwagę przy podejmowaniu decyzji, gdzie wysłać odbiorców. 

Do jakich użytkowników kierować reklamy na określonych urządzeniach?

Więc zdecydowałeś, do kogo chcesz kierować reklamy i gdzie chcesz wysłać tych docelowych użytkowników. Ale co z reklamami na komputery stacjonarne i reklamy mobilne? Skąd wiesz, do których użytkowników kierować reklamy na określonych urządzeniach? 

  • Urządzenia mobilne. Kierowanie na użytkowników mobilnych jest najlepsze, gdy chcesz, aby Twoja reklama została jak najbardziej zauważona, ponieważ reklamy te będą wyświetlane w kanale wiadomości. Reklamy te są również najlepsze dla lokalnych firm, ponieważ przyciągną uwagę klientów, którzy są tuż obok Twoich drzwi. Jeśli jednak chcesz uniknąć niepotrzebnych kliknięć, reklamy mobilne nie są dobrym rozwiązaniem. 
  • Komputery stacjonarne. Jeśli nie chcesz wydawać dużych pieniędzy na reklamę, najlepszym sposobem jest reklama na komputer wyświetlająca się w prawej kolumnie. W przeciwieństwie do reklam na telefon komórkowy, reklamy na komputery stacjonarne najlepiej sprawdzają się w przypadku odbiorców międzynarodowych lub krajowych, ponieważ są również najbardziej opłacalne.

Czy muszę mieć witrynę dostosowaną do urządzeń mobilnych, aby reklamować się na Facebooku?

Niekoniecznie jest to wymagane w przypadku reklam na Facebooku, ale ważne jest, aby witryna była mobilna, zwłaszcza jeśli reklama ma odsyłać użytkowników do Twojej witryny. Biorąc pod uwagę fakt, że większość ludzi posiada obecnie smartfony a Facebook jest jedną z najbardziej popularnych aplikacji na świecie, łatwo zrozumieć, dlaczego posiadanie witryny mobilnej jest tak ważne w obecnych czasach. 

Czy używam właściwej metody licytacji?

Tak jak w przypadku każdego innego składnika tych reklam, nie możesz mieć pewności, dopóki go nie przetestujesz. Niższe stawki mogą być skuteczne w przypadku niektórych osób czy dla niektórych biznesów, podczas gdy inne mogą wymagać pójścia wyżej lub spróbowania kierowania tej reklamy do innych odbiorców. 

Chociaż testowanie ma kluczowe znaczenie, podczas licytacji można uniknąć kilku błędów. Pierwszym z nich jest ustalanie stawek za wyświetlenia (ile razy reklama faktycznie wyświetla się użytkownikom), gdy celem jest uzyskanie konwersji. A jeśli stawki zostały po prostu ręcznie ustawione na zbyt niskie, Facebook nawet ich nie dostarczy, co oznacza, że ​​będą całkowicie nieskuteczne, ponieważ ludzie ich nie zobaczą. 

Ważne jest również, aby pamiętać, że chociaż testowanie jest ważne, ważna jest również ilość czasu przeznaczona na jeden test. To, że reklama nie jest wyświetlana w ciągu 24 godzin, nie oznacza, że ​​należy zmienić metodę określania stawek. Może to faktycznie utrudnić wyniki reklamy, która byłaby naprawdę skuteczna, ponieważ nie daje Facebookowi wystarczająco dużo czasu na optymalizację pod kątem tych reklam. Zazwyczaj wyświetlanie reklamy przez tydzień przed sprawdzeniem wyników to dobry okres czasu. 

Czy powinienem wybrać CPC czy CPM?

Idzie to w parze z pytaniem, czy stosujesz właściwą metodę określania stawek. CPC oznacza „koszt kliknięcia” i płacisz za reklamę za każdym razem, gdy ktoś ją kliknie. Z drugiej strony CPM oznacza koszt tysiąca wyświetleń (liczba wyświetleń reklamy przez odbiorców). 

Jeśli pracujesz z mniejszym budżetem, najrozsądniejsze jest stosowanie stawki CPC, ponieważ zapewni ona największą wartość z pieniędzy wydanych tego dnia. Chociaż ta metoda określania stawek może kosztować nieco więcej, będziesz mieć też spokój, wiedząc, że ludzie faktycznie klikają reklamę, a nie tylko ją oglądają. 

Jak mierzyć sukces reklam na Facebooku?

To chyba najważniejsze pytanie, jakie należy sobie zadać, gdy zaczynamy wyświetlać reklamy na Facebooku. Nie ma sensu po prostu wyświetlać reklam, nie wiedząc, czy dostarczają one odpowiednie wyniki. 

Menedżer reklam to najlepszy sposób śledzenia sukcesu dowolnej reklamy lub kampanii. Tutaj możesz zobaczyć wiele różnych danych dotyczących reklamy, takich jak koszt kliknięcia, koszt wyświetlenia reklamy, częstotliwość (jak często każda osoba widzi reklamę), trafność i inne. Z kilku dostępnych tutaj danych można wiele dowiedzieć się o skuteczności reklamy. 

Następne kroki

Dziękuję za przeczytanie tego artykułu.

Mam nadzieję, że okazał się przydatny i dostarczył informacji potrzebnych do lepszego zrozumienia tego jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku.

Jeśli potrzebujesz dodatkowej pomocy lub poprowadzenia kampanii Facebook dla Twojej firmy, skontaktuj się ze mną. Dane kontaktowe znajdziesz na stronie Kontakt

O Mnie

Podczas gdy większość chłopaków w Polsce w połowie lat 90. interesowało się grą w piłkę na szkolnym boisku, dla mnie fascynujące były pisma komputerowe... (Kliknij po więcej)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Udostępnij:

Powiązane artykuły